Tuesday 2 October 2007

Goth vs. gothic

Föredrar gothic. Jag och Robin satt igår på Arimans uteservering i höstskymningen. Det var småkyligt och vi diskuterade olika stadier av uppvärming i olika sorters metaller och gaser, poesi och annat viktigt. En sak vi kom på, när himlen mörknade av dramatiska moln som svepte runt Domkyrkans svartnande stentorn, vinden ruskade om de majestätiska gulnande träden i Lundagård och en stor flock skränande kråkor virvlade omkring ovanför oss var att Lund är en ganska gåffig stad om man så vill. Men inte gåffig egentligen, utan mer svår och smågotisk. (Inte som i gotiken, utan som i den specifika stämningen Gothic som i Gaimans skrivande till exempel.) (Sånt som i Sverige oftast sopas in under benämningen fantasy.) (Noir kan också platsa.)

Poesi kan fungera i Lund. Man kan vara svår och dricka rött vin. Men tyvärr förstör alla studenter dessa vackra möjligheter och gör det istället till nåt sunkigt och rätt tråkigt. Oh well, jag hade tröttnat på Svårt ganska snabbt. Såsom jag tröttnar på saker och ting.

Spontanbiljard igår. Jag fyller min vardag med meningslösheter men slipper ändå inte tänka. Nu ska jag skura golvet, fara till min mor och frisera henne och sen åka till stan och fika med Viola.

Om någon vill komma hem till mig och hota mig med någon form av vapen tills jag färdigställer mitt jävla cv och söker en massa jävla jobb så är det välkommet.

Förspilld tid. I allmänhet mår jag rätt bra, men jag börjar bli sådär rastlös.


Gårdagens ord: potent.




Lyssnar på: Jefferson Airplane - Volunteers

No comments: