Thursday 4 October 2007

I kristallkulan

ser jag julångest. Fattigdomsångest.

In other news: Har fikat en hel del senaste dagarna. Veckan har vart ganska soft. Såg Den gode, den onde och den fule med Viola i tisdags, och som vanligt slås man hårt av hur bra den är varje gång man ser den. Eller jag. Underbar film, så snygg, välregiserad, fotot, ljuset, klippningen, wow.

Igår sjöng jag i Hörby. Det var roligt.

Har tänkt mycket, på olika saker, fattar inte att det redan är torsdag. Fyller min vardag med ovesäntligheter. Ariman. Hänga på Ariman! Bara hänga! Många år sen. En yngre generation har tagit över med sina självmordsförsökshistorier, häftiga frisyrer och alternativa klädstilar. Känner du dig ung, gå till Ariman på eftermiddagen och du kommer direkt känna dig hur gammal som helst. Wow.

Nu ska jag dricka vin.

Kram.





Lyssnar på: Maia och Karin i köket (de wokar), regnet utanför.

No comments: