Wednesday 10 October 2007

Rädsla

Vad är du rädd för?

Vad är jag rädd för? Och varför?

Fick plötsligt syn på min största N.A.P. (någon annans problem) som min hjärna i tusen tusen år bara... glidit bort från. Ett stort mörkt hot som jag accepterat som något självklart.

Min rädsla. Jag vill allt men jag vågar inget och så låtsas jag inte om det.

Men har du hittat muren kan du komma över den. Jag har världens mest possitiva attityd och jag vill inte vara rädd för att leva, jag vill leva hela tiden.

Ett steg på vägen. Ett steg närmare slutet på skitliten och ynklig. Ett steg närmare värd, att vara värd. (Inte som för en fest utan som i sin vikt i guld eller så. Men fester är ju också kul.) Ett steg från osjälvständig och hjälplös. Ett steg närmare stark och hel.

Jag blev så glad så att jag dansade. Sen kom jag på en bra grej och gjorde det, och nu har jag gjort det, så nu har jag bara resten av livet kvar. Fått grejer gjorda. Skönt som fan.

Jag klarar av vad som helst! Tjo.





Lyssnar på: Kaah - Dom tittar när jag dansar. Och Sr Världen.

No comments: