Thursday 26 April 2007

lång dag

Skrev äntligen klart den där argumenterande texten idag! Och det gick fort! Socialdarwinism är inte så svårt att argumentera mot. Tack Becca! (Haha. Symbiotiskt pluggande nästan.) (Och doughnuts!! Det bästa som finns är när folk kommer hem till en på morgonen och kastar världens godaste jos (precious lifejuice) av blodgrape och doughnuts på en.)
Sen köpte jag PENNOR i enorma mängder och ett kollegieblock och lite annat bra. Sen hade jag engelska och sen jobbade jag.

Det kanske inte låter som en farligt lång dag men den var ansträngande I tell you! Höll på att somna mitt i en intervju på jobbet. Galet.

Och det roligaste idag: vår super Mattias visade mig och Maia en sjukt rolig grej; i Italien nånstans på ett berg är det ett gäng konstnärer som har byggt en sjukt stor stickad rosa död leksakskanin! Alltså, den är flera kilometer lång, rosa och stickad, och dessutom är den "död", med andra ord helt gory med tarmar som typ har "spillts ut", även de stickade. Jag och Maia bestämde oss för att åka dit och klättra på den. Så jävla bra. Men man måste akta sig för munnen för om man ramlar ner där så är det jättesvårt att komma upp.
Den är så stor att den syns från rymden. Jag kommer inte alls ihåg adress och sånt, annars hade jag länkat.

På väg från jobbet var dagens höjdpunkt, försommarskymning, alla bokar hade precis vecklat ut sina löv, det luktade blommor i hela luften och det var så underbart och vackert... Berusande.


Lyssnar på: Kroke - Seventh Trip (sr.se - världen)

No comments: