Monday 23 April 2007

It is done!

Jag har skrivit provet!! Det är sjukt skönt. Det var inga frågor om industrialiseringen i norden, det största kapitlet, som vi inte hann med. SKÖNT.
Jag dravlade lite osammanhängande på exakt vad det var Bismarck gjorde för att ena Tyskland. Jag visste att han enade Tyskland men på hur stog det stilla. Och vilka faktorer som var avgörande för att bolsjevikerna skulle kunna ta makten 1917 var jag också osäker på. Chansade på att det var för att de fick med sig armén.

Jag och Becca pluggar bra ihop. När vi väl kommer igång. Vi har blivit helt peppiga nu, så nu ska vi faktiskt lyckas har vi bestämt. Det känns sjukt bra att plugga tillsammans med nån när man har suttit och känt sig ensam och isolerad helt länge.

Imorrn tänkte jag skriva ett religionsprov så idag ska jag, när jag har sovit några timmar, plugga religion, presentera ämnet för mitt specialarbete och skriva en argumenterande text mot socialdawinismen.

Just nu håller jag på att somna sittande. Inatt sov jag ca fem timmar vilka bestod av kort slummer där jag vaknade två gånger i timmen och hade panik och trodde att jag har försovit mig och kännde mig rädd för att somna om för att jag trodde att jag inte skulle vakna igen om jag somnade om. Inte som att jag skulle dö, bara att om jag somnar om kommer jag att vakna nån gång i eftermiddag och tänka "shit". Helt urladdad nu efteråt. All trötthet kom krypande och slog mig i bakhuvet som ett baseballträ.

Nu: sömn.


Lyssnar inte på något alls. Njuter av tystnaden.

No comments: