Thursday 15 November 2007

Torra linser och kallt thé

Packningen går oväntat snabbt och smidigt. Mer och mer saker glider ner i bananlådor och skokartonger och väskor utan att göra något motstånd. Högen med saker jag vill ha med mig är fortfarande pytteliten.

Det hände just en otrolig grej. För någon vecka sedan var jag med i en tävling på internet. "Köp två godispåsar, svara på lite frågor och hitta på en snajdig formulering till varför just du ska vinna en snygg kabinväska"-typen. Och jag vann. Jag har vunnit en kabinväska. Ett av mina största behov i hela världen. Jag kan i och för sig inte räkna med att jag hinner få den på en vecka men om jag får det är det ju helt fantastiskt.

Byråkratin går inte lika smidigt. Jag är dålig på att navigera i pappersdjungeln.

I alla fall; av listan blev inte jättemycket gjort. Vaktmästaren var lurig och svarade inte i telefon, disken var lurig och blev inte diskad, pass är fixat, försäkringar är inte fixade. Socpapper är inte heller fixade. Jag har packat, inte ätit någon kalkon alls och träffat Björn. Jag var föga underhållande men själv hade jag i alla fall trevligt.

Ah, tidig kväll ikväll. Tidig morgon imorgon men sen kväll imorgonkväll.

Jag ska ta ur mina linser, stänga av datorn och kanske däcka lite grann. Jag är speedad hela tiden men jag tror jag kommer somna snabbt i alla fall.

Imorrn:
  • socpapper
  • soc
  • ringa viktiga samtal
  • försäkring
  • fixa mitt bankkort
  • Görans begravning
  • rollspel på kvällen.




Lyssnar på: Skivor innan jag packar ner dem. Just nu Nitin Sawhney, Human. En fantastiskt bra skiva. Waiting ligger på toplistan över låtar ever.

No comments: