Monday 7 May 2007

aha!

Plötsligt slog det mig att jag älskar att ha dåliga förutsättningar. Det är jättekonstigt. Jag vet inte om det är destruktivt eller inte. Men när något visar upp tendenser att vara åt helvete så blir det roligt och intressant. Hence alltid vara utte i sista sekunden. Hence the love of utmaningar. Mina adrenalinkickar är att leva precis på gränsen mellan destruktiv och kreativ. Inte typ sport eller knark. (Eller allergimedecin.)

Att tänka på flera saker samtidigt är intressant. Cross-referencing. Två gamla saker blir en helt ny.

Ju mer "negativa" sidor jag känner till hos en person eller en situation, ju roligare är det. Jag kan gilla att vara med folk som jag egentligen inte gillar bara för att de säger emot mig vad jag än säger. Men det handlar inte om bekräftelse, utan om utmaning.

Jag utmanar mig själv, på något sätt. Det är skitkul. Att komma på det gjorde det bara roligare.

Nu ska jag leta upp Becca och kolla om hon har skrivit klart sitt prov. Sen vill jag äta.



Lyssnar på: Sepultura - Ratamahatta

No comments: