Tuesday 9 October 2012

Idag har varit en bra dag

Mestadels.

Just nu är det sent och jag är trött och jag har ätit för mycket glass. Och jag har vart rätt trött hela dagen.

Men vi har konstnärlig utveckling, och jag gjorde klart den första uppgiften och är mycket nöjd. Och jag är nästan klar med en av mina tusen stickningar.

Och framförallt så har jag jobbat på bio kontrast, en liten bioklubb bestående främst av folk från skolan. Vi visade Moonrise Kingdom, den var helt underbar! Jag kände större delen av filmen att jag kanske skulle ta och se bara den här filmen. I resten av mitt liv. Helst varje dag.

Sedan gick jag hem i sällskap med några av mina favoritmänniskor här, vi åt glass och hade jätteroligt. Nu är det sent och jag är så trött så att jag knappt orkar resa mig och borsta tänderna.

Imorrn ska vi förbereda inför festen på onsdag, på onsdag är det fest och på torsdag dramagruppsmöte och på fredag åker jag till Stockholm för att fira att världens bästa T blivit klar med sin utbildning!

Hektisk vecka, trött tjej.

Men en liten känsla av frid. En liten känsla av att allt kommer bli bättre. Att allt redan ÄR bättre, att J är glad, eftersom han är med någon som gör honom glad. Och hon är glad, för att hon är med honom. Mina tunga mörka skuldkänslor lättar lite. Jag har inte förstört allt, de mår bra. Hon får honom att må bra. Jag är så jävla glad för de där två underbara människorna. För nu är allt ganska perfekt.

No comments: