Thursday 27 September 2007

nätter, dagar, höst

Jag gick genom stan inatt, månen var full, stor, rund och bländade vit. Svarta rak, gatstenar, allt lyste i månskenet. Tomt och tyst överallt. Stilla. Hösten är här och min tunna rosa morgonrock är utbytt mot en tung, tjock, lila med Hugh Heffner-känsla. Oboy (ett annat märke fortfarande men chokladmjölk heter oboy i min värld) i vinglas, fast framför datorn, solen lyser utomhus och jag borde antingen


  1. skriva klart mitt cv och söka alla jobb jag hittar eller
  2. diska och städa hela lägenheten eller
  3. sortera alla papper jag någonsin ägt eller
  4. gå ut.

Men det gör jag ju inte. Jag bloggar, laddar upp foton på facebook, läser andras bloggar, slöar.

Jag och Kelly har ett avtal: vi ska inte vara emo på hela veckan. Jag tror det kan funka. Men efter söndag får vi det, och det kommer jag nog vara, lite grann i alla fall. Men jag hatar ingen!

Igår var trevligt, trots att alla i hela världen var på konstigt humör. Emil och hans vän Johan spelade jättebra musik på Mods. Rödvin, tequila och starka känslor.





Lyssnar på: Queens of the Stone age. En del gammal Van Morrison.
Läser: Hemingwaynoveller på internet, någons blog som gör mig lite ledsen trots att jag föresatt mig att faktiskt inte vara det. Livet är för kort, för viktigt, för att man ska sitta och stirra in i en dataskärm och må dåligt. Ut. Jag måste ut.

No comments: