Saturday 8 September 2007

inlägg nr. 102

Morgon. Hur länge som helst. Alltid. En timme att vakna, en timme senare fortfarande nyvaken. Ont i nyckelbenet, hungrig.

Och när jag går ut i köket blir allt bara helt jobbigt. Jag ska diska och städa idag, men jag vill äta och bada först. Jag har inte diskat på evigheter eftersom jag knappt har använt nånting eftersom jag inte har nån mat hemma och inte har haft tid och inte kunnat pga. nyckelbenet. Så nu är jag fast i ett sorts köks-moment 22, jag måste plocka i ordning för att få nånstans att lägga den stora tunga brickan så att jag kan diska och jag behöver diska lite innan jag äter frukost men jag orkar inte plocka i ordning och fixa och så innan jag ätit... Jag vet, jag är lat och gnällig. Nu måste jag i vilket fall som helst ner i tvätstugan.

Såja. Tvätt, smörgåsar. Läget under kontroll.

Jag drömde jättemycket inatt. Jag drömde att en kille kysste mig, men sen gjorde han konstgjord andning på mig istället, trots att jag bara skrattade så att det inte funkade.

Igår var en under omständigheterna bra men surrealistisk dag. Hälsningsgillet var hysteriskt, jag var trött, det var varmt, massor med folk, mitt emellan jättetrevligt och panik. (Precis som förväntat.) Pizza efteråt, sen spelade jag heroes med Emilia hela kvällen. Satt ett tag och velade mellan att gå hem och att gå på fest. Festen vann eftersom det var nära och trots allt fredag kväll. Man kan alltid passa på att nätverka.

Det var ganska märkligt, allting som hände sen, på ett lugnt sätt. Lite som i "Blaue Grenze", som vann silvermeliesen på förra fff och som ju därför är med och tävlar om guldmeliesen i år. Lite den känslan, framför allt eftersom jag hamnade på en fest i ett koloniområde. Där tittade jag på en konsert med ett nedlagt band och drack vin. Lite mumindalskänsla också. Aja.

Lars jobbar dygnet runt. Jag sympatiserar lite med honom.

Jupiter fnattar.

Det finns gott om biljetter kvar till alla filmer! (Inklusive Stardust.) Köp nu på www.fff.se eller vänta tills på onsdag och köp riktiga, fina biljetter. Om de finns kvar.

Apropå Stardust så måste ju Neil Gaimans sushivanor vara den här festivalens roligaste obsession.

Se vilken FFFare som helst i ögonen och du kommer att se en lite lätt manisk gnista djupt därinne, det vansinniga skrattet är inte långt borta. Men för allt i världen - använd inte ordet "fantastiskt". Använd aldrig det ordet.

Idag (om en timme närmare bestämt) ska kanske tidningar fixas ut. Om någon kommer. Ska försöka, men jag kommer bli sen. (Tvättstugan!) Viktigare är att Maia har fest ikväll! It's the big thing! Vi ska bygga ett bål av Basshunter, blåsa upp kondomer till balonger och dricka päronvodka tills vi somnar. Eller så kör vi hårt på vodkan och skiter i allt det andra. Glorious i vilket fall som helst. Be there or DIE!




Lyssnar på: Lamb, vad annars. Helt kär. Van Morrison igårkväll.
Äter, andas och tänker på: FFF. Nästa år blir det Fantastisk Dvärgfestival. Dvärgar överallt!

No comments: