Tuesday 24 July 2007

Mina linser

är torra.

Vad gör jag uppe halv fyra? Jag är trött! Imorrn ska jag fylla år hela dagen, måste vara utvilad, så varför går jag inte och lägger mig?

Jo, för att jag väntar på att bottnen till min lime-cheesecake ska svalna så att jag kan göra klart den.

Men fan vad bra allt känns ändå. Just nu känns det som att den värsta segheten håller på att försvinna. Som att jag faktiskt kommer gå i land med mitt liv. Kanske för att jag inte har festat på ett tag. Sen den mexikanska festen, jag vet, det har knappt gått mer än en vecka men betänk att jag drack nästan varje dag innan... Och om det är det som gör skillnaden så ska jag fan hålla det på en låg nivå hädanefter åxå. Det kan i och för sig också ha att göra med att jag äter mer sen jag fick ett par tidiga ekonomiska födelsedagspresenter. Självklart välkommet, men tråkigt att så mycket går åt till mat, hade önskat att jag haft råd att köpa nåt fint, en riktig present. Mest av allt ville jag ha en dator, men det är rätt kört. Nu håller jag tummarna för att det räcker till att täcka hyra, räkningar och Urkult. Ska bli spännande att se hur mycket lön jag får.

Kunde jag bara ta mig samman på riktigt och börja söka jobb ordentligt och få så mycket som möjligt av skolarbetet avklarat så skulle jag må ännu bättre. Ännu en period som innan jul är vad som behövs. Då var jag hysteriskt produktiv. Men då hade jag också en kärleksfull och hjälpsam och stöttande mor som hjälpte mig, nu jobbar hon. Jag kan ju faktiskt fixa det själv, jag är bara så lat... Det är lättare om någon tjatar lite på mig då och då, så att jag inte förlorar min tidsuppfattning helt och hållet och fastnar på facebook eller nåt liknande.

Nej, nu måste jag ta ur mina linser.


Godnatt, puss, kom förbi på cheesecake, fridens liljor och hail Eris.




Lyssnar på: calexico - woven birds (sr världen)

No comments: