Sunday 15 July 2007

Den mexikanska festen

Så, veckan har vart rätt seg och trist, men slutet var alldeles sanslöst bra! Den största festen jag någonsin haft! Fredagen den trettonde förlöpte utan några värre incidenter, bortsett från att jag och Maia hade tråkigt. Men på kvällen gick vi till Tapatio, och det var mysigt. På lördagen jobbade jag, sen hämtade jag min syrra vid stationen, sen gick vi hem till min mor och käkade spaggetti carbonara. Sen drog vi oss hem och städade, Maia kom dit, Hannah och Terki kom dit, Efva och Anna, och efter att vi hade tjejfestat och bara pratat om sex ett tag kom Afrika dit, sen Kelly, Kalle, Kitty och efter det ramlade folk in i så hög takt att jag knappt hängde med. Vi var mer än 20 pers på mina 27 kvadrat, och bästa mexikaner var nog Patrik och Magnus och Cj som Zapatister, och kanske Daniel lite grann i sin hemmasydda trasmatteponcho. Det var underbart. Den festen kommer att go down in history som den varmaste någonsin, luften gick all in på temat och låtsades att vi satt i Mexico City. Vi nästan dog.

All in all var det oerhört roligt. nån gång under natten, när vi bara var en tolv pers kvar eller så, så flyttade vi hela festen hem till Efva. Vi lyckades övertala taxichaffisen att vi fick plats nio pers i bilen, Eric och Daniel cyklade. Vi släppte av Anna hemma hos henne och fortsatte till Efva där det fanns öl och Beylis, och så småningom också sprit. Jag var riktigt riktigt full. Djupa köksdiskutioner, ångestanfall, uppkastningar, däckande, allt förekom som hör hemma på en lyckad efterfest.

Historien är inte slut, men jag ska med ett tåg. Puss!

No comments: