Thursday 15 November 2012

Ibland glömmer jag var jag är

Ganska ofta till och med. Nu nyss trodde jag i någon sekund att jag var i Lund och blev jätteförvirrad.

Det var inte idag jag skulle till terapeuten, det var imorrn. Imorrn är det torsdag. Idag var det onsdag och det enda som fanns i kalendern var kroki men den missade jag. Jag har dock hunnit med så mycket annat. Så mycket så att jag knappt hinner tänka.

Lite mör nu men kan inte varva ner. Huvet i 180 och nu duschar Sanna igen. Varför alltid på natten Sanna? Förberedelserna för festen på lördag är inte alls klara men trots det så såg jag tre avsnitt true blood med några kompisar, som vi alltid gör på onsdagar. Och målar naglarna.

Nu slutade Sanna duscha! En snabb dusch idag! Hurr- nej. Nu började hon igen.

Kanske skulle be henne duscha när det inte är natt.

Har inte tagit min servering färgglada piller!!

Sådär. Nu måste jag verkligen släcka och sova.

Eller jag måste ju berätta ett par bra grejer. Jag konfronterade en gnällig person som alltid pratar om folk i deras frånvaro om att hon gjort det om mig och bad henne vänligt säga till mig nästa gång istället för att klaga bakom min rygg. (nästa gång jag spelar musik hon inte gillar. Det har varit väldigt svårt för henne att hantera den här musiksituationen.)

Och jag frågade en tjej i klassen som jag respekterar en massa om det var så att jag möjligen irriterade henne (ja) och om det i så fall fanns något jag kunde tänka på för att göra det bättre (njae). Hon verkade glad att jag frågat. Det kändes bra.

Så... Ja! Jag har också gjort en val.

No comments: