Sunday 12 August 2007

Safety dance

Helgens soundtrack: Men without hats - Safety dance

I fredags jobbade jag till nio, sen stack jag hem till Eric och drack starka groggar en stund, till Maia var klar och Karolin var där, då mötte vi dem och gick till Bubblegunclub på mejeriet. Där fick vi gratis öl+drink eftersom vi stog på gästlistan. Vi träffade Krabban, Irena, Karin, Daniel, Viktor (?) och tusen andra underbara människor. Irena/Karin/jag-reunion var verkligen fantastiskt kul, vi festade sjukt mycket tillsammans för några år sen men nu var det jättelänge sen vi träffades alla tre.

En annan underbar grej var att träffa ett annat gäng som jag inte sett till på några år. Sjukt bra. Och den odödliga dialogen:
Irena: -Kristina, vad har jag sagt om att flörta med främlingar?
Han: -Vi flörtar inte.
Jag: (exakt samtidigt) -Han är ingen främling.

Nåväl, det var en helt underbar kväll, jag blev lite för full och efterfesten kanske inte lika ösig, men all in all var kvällen en hit.

Efterfesten fortsatte till åttasnåret. Jag kom hem vid nio, tog en dusch, bytte kläder och gick till jobbet. Det var en väldigt jobbig dag. Efteråt skulle jag egentligen ha tvättat, men jag orkade inte. Kunde inte sova heller, så jag låg mest stilla och var bakis. Jag fick veta att Woven Hand spelade i Malmö, och eftersom det är mitt favoritband i hela världen så var jag väldigt lockad att åka dit, men det slutade med att lockelsen att umgås med de underbara människorna som fanns i Lund blev för stor. StålKalle kom hem till mig vid sju, åtta eller så, vi satt och lyssnade på musik och pratade om musik, det var supermysigt. Kelly kom hit, vi övergick (via safety dance) till att titta på klipp från Scrubs på youtube.

Till slut dök även Maia och Kitty upp, och vi stack till stan (utom Kelly, han bangade) och gck till Carlssons. Där träffade vi Eric och Daniel och deras vänner, men det blev väl inte direkt nån fantastisk kemi där, så vi satte oss vid ett annat bord. Jag och Stålis (som vi döpte till Snäckan i öl) satt mest och gäspade, men det var väldigt trevligt ändå. Till slut gav vi upp och lämnade tillställningen, och på väg hem ringde Karin till mig. Klockan var lite över ett, och jag hade inte sovit på ett par dar, men jag träffar henne så sällan så jag cyklade till Gunnesbo för att dricka thé. Jag blev kvar, för jag var för trött för att cykla hem. Karin bjöd på den absolut i särklass godaste veggo-lasagnen jag någonsin ätit i mitt liv.

Nu ska jag strax iväg på tidningsmöte (FFF) och sen ska jag käka lunch med Irena. Sen ska jag och Mamma och Ola till Malmö och kolla på Avishai Cohen! Sjukt kul. Jag ska avboka mig från jobbet. På tal om att boka saker så måste jag boka nu tvättid. Först och främst lite frukost.

Puss!




Lyssnar på: Soundtracket till The Matrix. Just nu Ministry - Bad Blood.
Läser: Neil Gaiman's Fragile Things
Spelar: Lumines II som Eric la in på min psp! Cred till honom.
Tittar på: Såg igår klart Hot Fuzz. Sjukt bra film, se den.

No comments: