Saturday 8 September 2012

Kultur

Det är rätt kyligt ikväll. Jag är på väg in till Leksand för att närvara vid klassens sista pass i kulturnattsevenemanget. Vi har byggt en skrotakulptur. Antar jag i alla fall, jag har inte sett den än.

Jag har mött ett par polare från skolan på vägen, alla är sega men verkar ändå vilja hitta på nåt ikväll. Jag trivs här, det känns som om jag passar in och har lätt att komma överens med folk.

Och jag kan göra vad jag vill. Det känns nästan magiskt att ha tillgång till en verkstad, dygnet runt, hela tiden. Det är som en dröm.

Jag och J har pratat ut lite och han har inte glömt mig. Jag har köpt en korg som jag blivit väldigt kär i och som har fått ersätta väskor helt.

Hela stan är upplyst i vitt och rött eftersom en stor mängd japaner från Leksands systerort i Japan är här på besök.

Nu är jag nästan framme. Det ska bli kul att se skulpturen.

No comments: