Wednesday 24 November 2010

Pepp!


















Julen är här! Okej inte riktigt än. Min stackars karl kvider förtvivlat "Vet du vilken månad det är?!?" men barnen är lyckliga. Hela kvällen har vi bakat pepparkakor - för mig är det den officiella starten på julen. Jag älskar pepparkakor, och jag älskar julen, så varför inte starta tidigt, så det räcker längre? Barnen var så duktiga och snälla!



















Jag har en stor samling formar, vissa äldre än mig, vissa nya för säsongen. Några (till exempel påfågeln på bilden) köpte jag strax efter jul förra året, eller fick i julklapp, och har sålunda inte använts ännu! Så det var roligt! Några köpte jag nyligen! Grodan och katten på första bilden bilden bland annat. Men alla dessa tillskott till trots så har samlingen faktiskt krympt, lite i alla fall, eftersom jag har rensat ut alla dubletter. Och det var rätt många.

No comments: