Monday 11 June 2007

you can reach right up and touch the sky

Ååååååh. Skööön dag. Efter flera sköna dagar.

I fredags var jag på Källby och brände mig, sen stack jag direkt till jobbet och kände mig hur sunkig som helst, men jag och Maia stack ändå ut direkt (efter att ha svängt förbi mor och druckit nåt glas vin) och hela kvällen var så underbar. Ariman, underbara människor, tequila. Fan vad fint det var. Och efterfest hos mig. Sjukt bra efterfest. Det kom hit öl och det var kul tills alla hade gått eller somnat (två pers blev kvar) vid åtta på morgonen eller så. Sov i två timmar. Mysigt men varmt.

Vid halv tolv stack vi och jag cyklade ner på stan för att träffa min kära rara mor. Hon var snäll och söt och bjuckade på lunch (mastig sallad med rostbiff på stortorget) och huvudvärkstabletter. Sen shoppade vi lite. En klänning till mig!

Sen stack jag hem och låg i många timmar på en filt i parken utanför huset och drack saft och åt glass och muffins och lyssnade på musik och hade allmänt avslappnade och givande diskutioner med Stoffe. Maia kom dit och vi styrde (lite halvslött) upp en Lomma-tur. Vi kom iväg vid sjusnåret, solnedgångsbad och sinnessjukt mysigt. Man ska fan bada på kvällen. Inte lika mycket folk, inte lika mycket solbränna.

Sen mutade en jobbarkompis hem oss till sin gård med grillat kött och vin. Det fanns inte så hysteriskt mycket kött men vi drack vin och Stoffe blev officiellt omdöpt till Kitty. Good times.

Igår... Well, vad som hände igår framgick nog av mitt förra inlägg. Kollade på film också. Fel Zodiac. En som kom -05 och var ganska kass.

Idag har jag glassat på Lomma beach. Helt sjukt solbränd överallt. Har aldrig vart så här solbränd innan. Till och med på magen! Första gången EVAR! Knallröd. Fläckig dessutom efter att ha slarvat med solkrämen. Min har försvunnit. =( Den var den bästa. =(

Ikväll ska jag på FFF-möte, sen Efvas lillasysters studentskiva! Och imorrn! Terapi! Och bio! Woo!

Skolan har fixat sig. Allt. Allt är fixat! Jag är lycklig.



Lyssnar på: mest Nina Simone, en del Gogol Bordello/Balkan Beat Box, lite Tenacious D.
Läser: fortfarande Malafrena av Ursula K Le Guin

No comments: