Monday 28 May 2007

Lördagen

Idag är det måndag, men jag tänkte skriva om i lördags, som var en innehållsrik och något absurd dag.

Lördagen började med att jag vaknade runt sju av att en tv sattes igång, till synes av sig själv, på helt ohemult hög volym. Jag flög upp och letade efter en fjärrkontroll, och gruffade något åt Sandra, som låg under ett täcke på en skön luftmadrass istället för på en klistrig lädersoffa med nackspärr. Sandra upplyste mig om att jag kunde gå bort till själva tv:n och stänga av den. Jag gjorde det. Sedan gick jag och tog ur linserna.

Nästa gång jag vaknade så låg jag brevid Sandra på luftmadrassen med en filt. Hon ville åka hem. Jag förespråkade sömn. Hon flyttade upp i sängen och jag fick den sköna luftmadrassen för mig själv.

Runt tio vaknade jag igen. Sandra hade bestämt sig, hon ville hem. Hennes kille hade sms:at tågtiderna, det gick ett tåg 11.17, och nästa gick inte förrän 13.17. Så hon släpade iväg mig, efter att ha fått en vägbeskrivning till apoteket av Johan, som knappt var vid medvetande när vi gick. Vi gick till apoteket och köpte Ibumetin till mig.

Vi missade tåget, eftersom jag mådde väldigt dåligt. Vi letade efter någonstans att äta, och såg tre olika orkestrar. Den första var jättefin och marscherade helt seriöst. Nästa verkade inte ha någon som helst koll på vad de gjorde. Dom hade instrument, men det verkade inte som om de hade använt dem tidigare. De lät mycket i alla fall.

Efter dem kom ett stort tåg av utklädda människor, som gjorde märkliga saker. Jag och Sandra blev helt perplexa och följe efter dem jättelångt. Plötsligt dök en tredje orkester upp från en liten sidogata, och de var så sjukt grymma! De spelade trummor! Massor med tummor! Olika trummor! Det var helt sjukt bra. Vi blev lyckliga och följde efter dem ännu längre. Men sedan blev vi lockade av erbjudanden om billig paj, och gick till ett litet mysigt ställe som hette Zeke's. Pajen var dyr och äcklig.

Till slut satt vi i alla fall på tåget på väg mot våra respektive hemstäder. Jag klev av i Lund och lämnade cykeln i stan och tog bussen hem. Hemma badade jag länge, var allmänt långsam och plockade ihop klänningar, smink och smycken. Sen gick jag hem till Hannah och gjorde stuvade makaroner med köttbullar. Det var gott. Vi var allmänt tjejiga och fixade frisyrer, kläder, smink och annat som gör en snygg. Jag lånade en klänning av Hennie som var jättesnygg. Kände mig ganska cool.

Vi for. Vi svängde förbi pressbyrån och köpte kaffe eftersom jag höll på att avlida av seghet. Sedan kom vi till festen, som var... märklig. Jag är ovan vid så vuxna tillställningar. Folk hade klätt upp sig olika mycket, det fanns massor med sprit, det var inte så mycket folk som jag kände att jag kunde connecta med. Men allteftersom jag och alla andra blev mer berusade så lättade stämningen. Kvällens stora behållning var en otroligt förbittrad Stoffe som satt och muttrade, och hur otroligt full Krister blev. Vi drog vidare till Botulfs, men stannade inte länge, eftersom Krister som sagt var helt absurt full. Vi gick hem till honom, och på vägen bråkade vi! Det var kul.

Ännu roligare var hämnden på Micke. En sen kväll för ett tag sedan när vi kom dit så hade Micke fyllt Kristers rum med toalettpapper. Det var jättefint, såg ut som en installation. Krister fick den briljanta idén att hämnas genom att lägga allt han kunde hitta i Mickes säng; möbler, tangentbord, väskor etc. När sängen var full ställde vi en massa mer saker i vägen mellan dörren och sängen, och sedan tejpade vi ihop dörren med toalettdörren och städskåpsdörren och tejpade för ytterdörren.

And that basically rounds it up. (Resten är hemligt.) All in all en riktigt bra dag.

No comments: