Wednesday 16 May 2007

Funny like a clown?

Tså. En bra dag. Snart slut. Såhär var det: jag gick upp titdigt och städade, och den onda mannen som är områdesförvaltare kom hit och sa: "de där brännmärkena i linoleummattan kommer att blekas ur av sig själva. De där stora glappen i parketten är inte så farliga, det är nog bara för att kylen står där." "men det såg ut så innan jag ställde dit kylen." "men det är nog bara för att kylen står där. Att skåpdörrarna inte går att stänga är inte vårt ansvar. Blä blä." ungefär. Sen har jag faktiskt pluggat jättemycket. Sen somnade jag och sov ett par, tre timmar och vaknade helt desorienterad och kände mig isolerad och förvirrad. Så jag ringde mamma, som drog med mig först till IKEA (badrumsmatta äntligen!) och sen till Salt och Brygga i Malmö där jag åt grillat lamm med sinnessjukt goda grillade rotfrukter, lite sparris och en sås som gjorde en lite vindögd av njutning. Till det fick jag ekologiskt Chilenskt vin som var helt underbart. (Lammet smakade inte så mycket men resten av käket var så fantastiskt så jag förlät lammet för att det var tråkigt. Det var väldigt mört i alla fall.)
Till desert fick jag rabarber med yoghurtglass. Jag ville gråta. Det var så underbart. Det var så underbart. Så underbart. Åh gud-underbart. Och jättegod irish coffee. Mmmm... Whiskey makes me feel good.
Men alltså. Har du ett par hundra att lägga ut på rabarber med glass så gå dit och ät!

Sen hem. Telefonen ringde. Beslut har fattats. Om någon undrar vilken sorts beslut så kan de få en hint: Jag är väldigt glad just nu.

Vi kom fram till att vi skulle kunna ha väldigt roligt. I alla fall väldigt intressant. =) Så... det lutar väl åt att jag har en pojkvän. Inte helt missnöjd med det. (Han är ju underbar.) (Han har dessutom nu gett mig en väldigt bra komplimang. Poäng till honom. Eller... fler poäng dårå.)

Well, goodnight! Ska skriva klart arbetet imorrn. Mamma ska hjälpa mig. =) (Min mamma ftw.)



Lyssnar på: nåt latino-ish. SKULLE VILJA lyssna på Stan Getz eller John Coltrane. Eller Michael Jackson - Can you feel it. Mmmmmyep.

No comments: