Friday 25 May 2007

ideal vs. känslor

Jag älskar mina idéer. Jag vet hur jag vill att världen ska se ut, jag vet hur jag tycker att människor ska behandla varandra, och min uppfattning är att det enda sättet för mig att kämpa för den verkligheten är att leva efter mina ideal. Men ibland är det väldigt svårt. Till exempel när jag faktiskt har en pojkvän, och vi är tillsammans, och det är uttalat, och det betyder något annat för honom än vad det gör för mig. Jag har varit tydlig med min syn på possesivitet hela tiden. Damn.
Han blir ledsen när jag inte försöker kontrollera honom, men samtidigt är han inte särskilt tillmötesgående. Jag vill inte bli testad.

Jag tycker så väldigt mycket om honom, men det finns ingen del av mig som har något som helst behov av att äga eller kontrollera honom. Jag har behov av att vara fri och att låta honom vara fri.


And now to something completely diffired: dosan till min internetbank är trasig. Jag stack till banken. Men jag glömde doshelvetet. Fan. =(

Hittils är inte det här en särskilt lysande dag. Hoppas att det blir bättre ikväll. Ryggen känns bättre i alla fall. (Den har vart paj sen i måndags, som ryggskott men jag tror inte att det har vart ett riktigt ryggskott, vet inte. Tror det var någon form av inflammation i musklerna. Whatev.) Nu ska jag hämta mina kläder ur tvättstugan, sen käka (kanske handla lite mat först) sen ska jag till stan och handla nån flarra vin och sen ska jag upp till Kristianstad och partaja med Johan! Extra-häftigt om Olle också kommer dit.

Och imorrn så är jag Hannas date till ett cocktailparty. Exelent.



Lyssnar på: 16HP, Johnny Cash, Madeleine Peyroux, Goran Bregovic...

No comments: