Thursday 3 January 2013

Testar gränser

Den berusade frustrationen, ängsligheten. Det kommer inte att funka, det kan inte funka. Jag tycker om honom för mycket. Jag testar hans gränser, börjar ställa krav.

"Do you like me?"
"I do. A whole lot."
"How much?"
"A million!"

Jag fnittrar och blir tillfälligt nöjd. Han lovar att komma hit. Han skräms inte bort när jag är konstig eller krävande. När jag säger att jag inte kommer duscha på två veckor eller att jag gillar filmer han inte gillar eller när jag är berusad och inte lyssnar på honom.

Jag blir lugn, tillfälligt.

Idag är jag bakfull. Igår festade vi i tolv timmar. Vi åt middag, efterrätt, kanstanjer och paj. Vi drack rött vin och vitt vin och mousserande vin och öl och cider. Vi lyssnade på musik och sjöng och skrattade. En bra kväll.

Idag åkte Kim hem till Stockholm. Jag har sovit större delen av dagen och funderar på att göra det igen.

No comments: