Thursday 9 August 2007

The heat is on

Jag bloggar sällan. Jag hoppas bara att folk fortfarande läser.

Sommaren är tillbaka, och med den en seg och förkrossande förkylning som verkar drabba alla. Idag skulle vara min produktiva dag, jag skulle bli klar med uppackningen, städa och fixa med FFF hela dagen, men icke. Har vart sjuk och trött istället. Handlingsförlamad. Tog världens tid innan jag kom hem (sov borta nämligen) och sen så har jag inte fått någ gjort alls. Ätit ett par mackor bara.

För tillfället så är jag vegan. Tänkte vara det i en vecka, mest på kul. Så om en vecka får någon ta med mig till Wiggos.

Imorrn är det Bubblegun! Jag missade det i fredags, men imorrn kommer jag utan tvekan att vara där. Sist var det sjukt kul. Märta känner en hel del folk, så när hon arrar klubbar kommer det dit en hel del folk. Hon borde skriva en bok om att nätverka, hon skulle bli stenrik. Och en om att arra klubbar för Bubblegun är nåt av det bästa nånsin.

Shit pommes, det har hänt jättemycket senaste veckorna, men det mesta har hänt i min hjärna och det är inget jag vill att det ska bli officiellt. Eller vill och vill, så länge fler än jag är inblandade så har jag inget val, det är inte officiellt. Det är knappt något alls. Jag vet verkligen inte. Jag kan väl summera det som att jag var jävligt dålig på att tröttna på killar. Men vid det här laget känner jag att det skulle vara ok att ta steget fullt ut, och det kände jag faktiskt inte innan. Men samtidigt känner jag att det är ok som det är nu också. Vi får väl se om det någonsin utvecklas.


Urkult var roligt. Vi var borta i sex dagar varav tre gick åt till att resa. Från Lund på onsdag eftermiddag, framme i Sthlm på onsdag kväll. Tolv timmar i Sthlm, varav cirka tre på ett allnight-kebabhak. Det var jätteroligt. Helt underbart skruvade människor kom och gick. Stockholm är jättemärkligt. Tio timmar på en buss till Näsåker. Släpande av sju ton för mycket packning. Sedan äntligen - vila. Vi såg en dubbel regnbåge. Eldnatten var magnifik, Burnt Out Punks och Hoven Droven.

Fredagen var lite absurd, vi blev ganska fulla och somnade en stund på kvällen, och missade Svenska Akademien, som jag ändå har sett en million gånger. Åker fan inte till Norrland för att lyssna på skånsk musik. Men sen vaknade vi och dansade till gryningen. Och sen fortsatte vi dansa ett tag till.

Lördagen började med att vi flyttade tältet, sen sprang vi omkring och undvek galna latinamerikaner med tatueringar i ansiktet. Vi åt donuts och såg en massa halva konserter och missade en sagostund som vi ville se. Vi drack öl. En stor del av kvällen spenderade vi i campingen, där vi hade skitkul. Missade Dan, men träffade roliga människor. Tinariwen var kickin'. Skitbra verkligen. Beduiner i turbaner i den djupa norrlänska skogen ftw. Sen satt i alla fall jag på campingen och åt makaroner med några jättetrevliga människor tills det nästan var dag igen.

Söndag morgon packade vi hastigt ihop oss och släpade våra trötta kroppar och alla våra ton packning upp för en mördarbacke, och tog så småningom bussen tillbaka till Sthlm. Efter tio timmars svettig och orolig sömn på bussen åkte vi ut till ett hippiekollektiv i Bromma, som vi blivit erbjudna sovplats i av en snäll tjej. Där sov vi djupt och länge (jag sov djupt och länge, Maia väckes ständigt av märkliga ljud som jag inte alls åstadkom) och nästa dag mådde vi så sunkigt så vi knappt gjorde nåt alls, men till slut stack vi in till stan och hängde lite med Johan innan vi åkte tillbaka ut och hämtade våra tusen ton packning i kollektivet och släpade dem till mina släktingar, som trots att de också bodde i Bromma, man var tvungen att ta en buss och två tåg för att komma hem till. Där fick vi fägnad och spelade guitarhero tills det var ganska sent, sen sov vi, och på morgonen släpade vi oss i hettan till t-centralen och åkte hem. Tåget visade sig vara ett roligt överraskningståg (upplevelsetåg even), det fanns en trollkarl med lustig frisyr som gjorde otroligt o-orginella ropetricks, och vi fick glass. Helt fantastiskt, jag glömmer det aldrig.

Underbara underbara Kelly kom och hämtade oss vid tåget, och vi bjöd i gengäld på vad som var kvar av vår festivalmat; makaroner med bearnaise och kycklingkorv. Hettan var mordisk; vi åkte till stranden. Väldigt skönt. Kvällen slutade med att jag gjorde planer för morgondagen (alltså gårdagen i realtid) som var väldigt trevliga. Och den dagen, som var onsdagen, var också mycket trevlig. Fikade och promenerade med han som jag tycker så mycket om att fika och promenera med, jobbade, och tittade på film med ovan nämnda (som jag även tycker om att titta på film med).

Och så sluts cirkeln, berättelsen är tillbaka där jag började, det vill säga här och nu, jag har kommit hem och inte fått något gjort alls, och nu måste jag gå, för FFF-mötet börjar strax. I min skuggiga lägenhet är det kvävande varmt, termometern i solen visar på omkring 40 grader.

Puss.







Lyssnar på: Sr Världen, suprise. Contradanza - Tangos para un cajón encontrado. Mysigt.
Läser: Neil Gaimans Fragile Things, min födelsedagspresent från fina Maia, som jag lovar att inte låna ut till Petter. Eller någon annan. The Pythons, Monty Pythonbiografin som jag har lånat av Eric och som jag definitivt kommer lämna tillbaka och Stieg Larssons Flickan som lekte med elden som jag lånat av Daniel och också planerar att återlämna i sinom tid. Och direkt till honom. Hans tröja kom på avvägar när jag i ett svagt (mycket berusat) ögonblick gav den till Eric. En lustig situation uppstod idag kring nämnda tröja, men den hinner jag inte återge just nu.

No comments: