Thursday 23 August 2007

Argh

Jo... Jag och Charles (mest Charles) försöker styra upp FFF-katalogen, och det går väl rätt bra, tror jag.

Igår pratade jag med akuten och ville ha ett läkarintyg så att jag kan sjukskriva mig, vilket jag borde ha fått när jag var där, man inte fick. De sa att jag skulle kontakta vårdcentralen, så jag gjorde det, och fick det i särklass vidrigaste bemötandet jag någonsin fått. Kvinnan jag pratade med fattade inte alls varför jag ville sjukskriva mig, att mitt nyckelben var brutet hindrade mig väl inte från att jobba? Hade vi inte headsets på mitt jobb?

Jag grät en skvätt, sen ringde jag tillbaka till akuten och sa att kvinnan på vårdcentralen hade vägrat boka in en tid till mig och sagt att jag skulle söka mig till en privatläkare, och att jag gärna skulle vilja ha ett intyg från den läkaren som jag behandlats av när jag låg på kirurgen. (Inte ortopeden alltså, där man hamnar för brutna ben, utan kirurgen, där man hamnar om man tar emot sig med ansiktet när man tränar stunts på fyllan.)

Hon skulle ringt tillbaka, men det gjorde hon inte. Så jag får fortsätta trackasera dem idag, antar jag.

Min älskade mor kommer hit och hjälper mig med sånt som jag har svårt för. Diska först och främst. Och skala bananer och kanske skära ost. Jag köpte jättegod vällagrad grevé igår, och jag vill äta den, men det gör så ont. Stackars, stackars mig.

Apropå gott så åt jag och Maia pizza på Italia igår. Det var helt sjukt gott. Alltså jag blev mentalt lätt efterbliven av hur gott det var. Jättejättegott. Jättejättebra service. Gå dit. DO IT!

Jag har jävligt ont i mitt nyckelben.

Fridens.




Lyssnar på: Seeed, nästan hela tiden, laddade ner Music Monks och New Dubby Conquerors häromdan. Annars en massa Aretha och Van Morrison på mobilen.
Läser: VILL läsa Stieg Larssons tredje. Tills den kommer in i mitt liv blir det nog The Pythons.
Tittar på: Eric introducerade mig för Black Books häromdan. Fy fan vad bra det var. Det var verkligen helt sjukt kul. Och imorrn ska vi se Terror Planet! Eller om den heter Planet Terror, kommer aldrig ihåg.
Spelar: slår nya rekord i Lumines 2 dagligen. Ren kärlek.

No comments: