Friday 12 October 2012

Dagen som försvann

Torsdag: somnar runt två(?) efter att ha kramats en bra stund med en mycket vacker tös.

Vaknar många gånger under natten, kallsvettig och illamående.

Går upp tio i sju och kräks. Mycket.

Stänger av väckarklockan som börjat spela smells like teen spirit tio minuter senare.

Vaknar runt tio. Går upp och lägger mig i soffan och tittar på när Bingo Rimér bråkar med sin dumma fru på tv. Går och lägger mig igen.

Vaknar cirka fyra av att Gisela knackar på och undrar om vi ska fixa mat.

Vi gör det, det är gott. Sedan kollar vi på film, Howl's moving castle, vi gör kladdkaka och tittar på Nausicaä of the valley of the wind.

Jag blir klar med en enorm sjal. Jag går och lägger mig.

En spindel kryper över min arm i min säng och jag ångrar genast allt jag sagt om att spindlar är snälla som äter upp alla andra insekter så att man slipper dem. Flugor som kryper på en är inte alls lika äckliga. Inte ens lite.

Men ja, då ska ja väl försöka somna, trots spindelterror. Godnatt då.

No comments: