Tuesday 13 December 2011

Docka

Detta är mitt första försök till att skapa en docka. Huvudet är format av aliminiumfolie, täckt av super sculpey, en sorts keramik-liknande lera. Eller snarare plast-liknande.


Jag stannade hemma från jobbet idag, trots att jag verkligen ville gå dit, eftersom jag har sån extrem mensvärk så att jag bara har legat i sängen och kvidit sen den satte in. Bakade in mig i tröjor och schalar och raggsockar i massor med lager och tvingade mig att sätta mig och pyssla med något för att vara säker på att inte somna. Tog en Citodon innan, men den hjälpte inte. Brukar dock bli rätt såsig av morfin. Blev det nu med, och ville inte somna. Ska gå och titta på barnens luciatåg! Årets höjdpunkt!

Dockan ska faktiskt bli en lucia, till lillasyster som blivit helt besatt av fenomenet. Hoppas den blir bra. Önskar att jag hade haft tid och energi att diska, och fixa en lussebulledeg. Men hade jag haft det så hade jag vart på jobbet.

Igår släpade jag hem en julgran från Vällingby via tunnelbana, och idag ska barnen få hjälpa till att klä den. Och vi ska göra marsipan. (Alltså, mosa i karamellfärg i färdig marsipan, och sen mosa ihop de olika färgerna till små kletiga klumpar.) Hoppas att den här extrema smärtan försvinner NU och att resten av dagen blir helt underbar.

No comments: