Friday 19 December 2008

hark now

Oh how fun! Some Swedish crap!

Farväl 2008!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jepp. Inte mycket, men det jag faktiskt gjorde var ju kul.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Tror väl att det var mest tillbakabetalning av skulder på min lista över nyårslöften... Och lite har ju betalats tillbaka.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja! Och en av mina föräldrar också! (Igen, då.)

4. Dog någon som stod dig nära?

Oändligt glad över att så inte är fallet. (Morfar stog mig inte nära.)

5. Vilka länder besökte du?

Sverige, två gånger.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Ja.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

Min födelsedag är ett highlight. Det var väldigt fint. Upptäckten att jag hade en släkt som visste vem jag var och liksom tyckte om mig på nåt sätt var också speciell. Och en del andra saker, speciella kvällar, hoppande på stenar i hamnen och så... Även om jag på rak arm inte kan komma på vilka datum de sakerna hände. (Bortsett från min födelsedag då.)

8. Vad var din största framgång 2008?

Stadig utveckling yrkesmässigt, tillbakabetalande av en del skulder.

9. Största misstaget?

Nja... Jag gör nog inte misstag. Men hade jag gjort det så hade det vart de handlingar som ledde till att min kontakt med Ginger blev... nerfad. Inga av de handlingarna är dock något jag ångrar. Så det är svårt att säga. Men men, jag har ju fortfarande nästan två veckor på mig att hitta på nåt riktigt dumt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Lite småförkyld och fått ordentligt med problem med höfterna...

11. Bästa köpet?

Oj... Alla kläder jag köpt. Datorn var ju en present, så... Allt vi köpte på IKEA. Ett par riktigt bra julklappar. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Öl? Kläder? Mat? Mig själv?

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Oerhört mycket. Människor. Min familj, mina vänner... En bra arbetsplats. Ett underbart hem. En ny syster. Omtänksamma, goda människor.

14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?

Boys of Summer, José Gonzales - Teardrop, Natasja - Calabria, Cocteau Twins - Ivo, Depeche Mode - Enjoy the Silence, The Be Good Tanyas - Scattered Leaves, Mr Vegas - Tek We Yuself och Raging Bull, KROPP - Vad ska du ha på dig ikväll och Vill att du ska och sist men inte minst Vengaboys - We like to party.
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag vet inte. Gladare tror jag. Irland är bra.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Konstnärt mig. Varit kreativ. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Rökt och druckit.

18. Hur tillbringar du julen?

Med min familj; Mamma, Maria, Olof och Sandra (och kanske Rob). I mellandagarna ska vi ha en Shindig. Lite vin och så.

19. Blev du kär i år?

Två gånger.

20. Hur många one night stands?

OMG noll! Kan i alla fall inte komma ihåg några på rak arm. 

21. Favoritprogram på TV?

Nej.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Kanske. Men jag är jävligt försiktig med hat.

23. Bästa boken du läste i år?

Fail! Inte läst nåt. Tror helt ärligt inte jag läst ut en enda bok i år. Jo! Darkly Dreaming Dexter, den var sådär. Tycker nog mer om serien. Och nån chicklit som jag inte kommer ihåg så mycket av.

24. Största musikaliska upptäckten?

Cockteau Twins kanske? The Be Good Tanyas? Dr. John?

25. Något du önskade dig och fick?

MASSOR kanske framför allt min dator.

26. Något du önskade dig men inte fick?

Ja.

27. Årets bästa film?

The Fall.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Blev firad av massor med underbara människor! Grillade och åt pannkakstårta! TOTAL GLÄDJE.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Slacker. 

31. Vad fick dig att må bra?

Mina vänner, mitt jobb, mitt hem.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Zack Quinto kanske, om jag måste välja. Blir inte "sugen" på folk som jag inte träffar i verkligheten.

33. Vem saknade du?

Hannah O, Ginger, Emilia, mina syskon, Tom, Robin, mina föräldrar, Irena, Efva, -----...

34. De bästa nya människorna du träffade?

Kajsa och Ylva lär ju lätt ha vart de bästa nya människorna jag träffade... Nya människor i mitt liv som är bäst i världen är bland annat Maria. Sandra också.

35. Betyg för 2008?

When I was twenty four, it was a very good year. Mycket absurt har hänt, bland annat ett helt år av fasta rutiner. För första gången i mitt liv. Tiden går fort när man har roligt. Don't let anything keep you down. 

Glöm allt du tror på.

Hail Eris, All Hail Discordia.

No comments: